Luftrenare/Luftrening för reklam och event
– Annonsen som satte sig på doftminnet
Doftmarknadsföring
REKLAMEN OCH EVENTET SOM KUNDEN ALDRIG GLÖMMER
Om man använder dofter inom reklam, media och event kan man nå en mycket större målgrupp än man tidigare gjort.
Det första man kommer att tänka på är naturligtvis reklam för olika parfymer men man behöver inte begräsa sig till det.
Att skapa utomhusreklam för ex.vis pepparkakor och sedan använda en pepparkaksdoft i reklamskylten, ger en större upplevelse för den som passerar skylten.
Kanske leder det till ett ökat sug efter pepparkakor?
Om ni vill ha hjälp med att använda dofter till er nästa marknadsföring är ni varmt välkommen att kontakta oss på Quality Air.
Öka din försäljning med dofter
Dofter för produktreklam
Genom att använda dofter som ett led i att förstärka sin marknadsföring för produkter och varor uppnår man större och starkare genomslag på marknaden.
Nedan är några kreativa idéer som vi har skapat.
Det finns igentligen inga begränsningar vad gäller idéer och tillämpningar på hur man använder doftmarknadsföringen i reklamsyfte:
- Produktkampanjer med olika dofter för exempelvis matevent som Kardemummabulle eller Tex Mex doft
- Kampanjer med dofter till barer, exempelvis GinTonic, Mojito eller Sauvignon Blanc
- Produktkampanjer med dofter inom dagligvaruhandeln, exempelvis Nyklippt Gräs eller Sköljmedel
- Produktkampanjer med dofter för bilevent, exempelvis Läder eller Nybilsdoft
- Doftljus med doft av exempelvis Popcorn eller Pinacolada
- Doftpinnar med doft av exempelvis Sågspån eller Trädblommor som inflyttningspresent
Skapa minnen hos kunder
Dofter för event
Ett event kan man betrakta som en tillfällig mötesplats.
Om människor trivs bättre på ett roligt och trevligt event skapas ett djupare och ett mer bestående intryck av eventet.
Dofter skapar känslor och kan lyfta ett event till en helt ny nivå.
Blunda och tänk på doften av gran tillsammans med pepparkakor.
Mer jul än så kan det inte bli.
Eftersom dofter är så starkt förknippade med minnen finns det också en poäng i att använda samma doft vid återkommande event.
Det förstärker den positiva upplevelsen från första gången.
Nästa gång man upplever samma doft, jämför hjärnan med den.
Om du vill veta mer hur du skapar minnesvärda event är du varmt välkommen att kontakta oss på Quality Air.
KONFERENSER SOM GÖR SKILLNAD MED DOFT
Dofter för konferens
När man planerar eller skapar en konferens för flera sinnen så ger man samtidigt en markant ökning av upplevelsen hos deltagarna.
En unik doft kan dessutom skapa en förknippning med företagets varumärke, vilket skapar en starkare igenkänningsfaktor.
Ett bra exempel är att använda sig av olika citrusdofter som är både uppiggande som ökar närvarokänslan hos deltagarna.
Om du vill veta mer hur du skapar en starkare närvarokänsla hos dina konferensdeltagare så är du varmt välkommen att kontakta oss på Quality Air.
Boka en mätning av er luftkvalitet med doftförslag!
Du är också välkommen att ringa oss direkt
SÅ HÄR TYCKER VÅRA KUNDER
MED HJÄLP AV QUALITY AIR KAN DU NU
FÅ BORT SKADLIGA PARTIKLAR FRÅN LUFTEN